Monday, August 1, 2016

šareni pilav ili vruća salata?



Setio me drugar neki dan na recepte Georgija Nazarova. Ne znam kako sam ih smetnula sa uma na tako dugo vremena, čak sam samu sebe iznenadila kad sam pronašla čak desetak njegovih knjiga u svojoj kuvarskoj biblioteci. Neke od njih silno ispisane i ispodvlačene. Nikad do kraja nisu primenjene, na žalost. Teško se radikalno menja način ishrane kad imaš veliku porodicu. Ali, nailaze neke nove godine, u kojima se gnezdo prazni, a bolesti kucaju na vrata - eto prilike da se posvetim onome što sam odvajkada htela.





Najmlađe ptiče je kod oca, a ovo koje se sprema da poleti put Bremena na za malo duže, na neki sasvim novi život, se još malo mazulja kod mene. 
- Šta bi jela danas?
- Nešto lako, kao juče.

Na šporetu je još uvek deo jučerašnjeg lakog obroka: paket 'carske mešavine' povrća (šargarepa, brokoli i karfiol), kašikica soli, dve kašike peršuna, kocka za supu - ona koju volimo, pileća, sasvim sigurno nezdrava... i pregršt pirinčanih rezanaca u dve litre vode. To volimo moje srednje dete, koje zasipaju izjavama (i oni kojima se to sviđa i oni kojima to iz nekog razloga ne prija) da liči na mene, moja Iv i ja. I to nam je dovoljno. Ok... sem kad kao sinoć nešto energetski fljosnem pa popijem celu malu flašicu švepsa naiskap i Nestea pride... 




Potrebni sastojci:

  • šolja integralnog pirinča
  • šolja sitno seckanog crnog luka
  • 2 kašike maslinovog ulja
  • 2 veća paradajza sečena na krupnije komade
  • 2 veće paprike sečene na kockice
  • malo peršuna, belog luka, ljute paprike i nori alge
  • mlevena mešavina semenki lana, susama i golice za posipanje
  • mešavina mlevenoh povrća bez aditiva, malo soli
  • maslinovo i laneno ulje za prelivanje

Skuvati pirinač u 3 šolje vode.
Luk, papriku i paradajz staviti u vatrostalnu posudu, preliti sa malo vode i preručiti u to kuvani pirinač.
Lagano promešati, naliti još vode ako treba i staviti u srednje vruću rernu da se zapeče desetak minuta.

Kuvari Georgija Nazarova ne sadrže slike, makar ne oni koje ja imam, pa ne znam koliko gusto treba da bude ovo jelo. A recept sam prepisala doslovce. Možda sam sipala malo previše vode, mada napravila se sasvim ukusna čorbica, nije bilo vodenkasto. 

Ovo još piše u originalnom receptu: Gotovo jelo posuti seckanim peršunom, belim lukom, maslinovim i lanenim uljem, karijem, sušenim mlevenim povrćem, algama, malo jabukovog sirćeta.

Recepti po učenju Georgija Nazarova obiluju dodacima za jelo, koji čine njegovu kuhinju izuzetno ukusnom. Ja sam ovaj put imala sušeni peršun i smrznuti beli luk, pa sam to stavila u đuveč pre pečenja, kao i sasvim malo ljute paprike i na trake isečenu nori algu, jer je i Iv i ja obožavamo. Nisam nabavila lanenog ulja, ali sam posula jelo maslinovim, kao i samlevenom mešavinom semenki lana, susama i golice. I eto gozbe.




Ovaj se pilav razlikuje od klasičnog pilava po tome što povrće ostane skoro sasvim sveže, sasvim bude hrskavo. Zapravo je osećaj kao 'da to ovo nije sasvom skuvano'. A kad se stavi malo jabukovog sirćeta, kako piše u receptu, ima se osećaj da se jede vruća salata. Neobično jelo od sasvim običnih sastojaka.




No comments:

Post a Comment