Sunday, February 19, 2017

grčk(olik)a savijača - jabuke i pomorandže



Juče smo vodili đake na izlet u Pudarce, selo nadomak Grocke. Na krofne i jabuke. I neke lekcije o tome odakle dolazi hrana, kakva mogu biti naša sela i kako je raditi na traci. Krofne su ih dojmile, jabuke i nisu baš. A lekcije će shvatiti svakako, ne moraju istog trena. Nama su divni domaćini podarili par gajbica jabuka, pa u to ime, evo savijače - malo grčkije od one na koju smo navikli. 








Jednom me jedna blogerka prekorela što pričam o grčkim jelima, a ne koristim originalne grčke izvore recepata. Istina, ovo je recept od Laci Bacsija - kuvara kog obožava moja mama. Laci Bacsi nikako nije Grk, to ste svakako skapirali. Reših, posle Pudaraca, da vas prošetam preko Mađarske u Grčku, što da ne, preko Azije na Terazije i jeste naš patent. Izmisliše blogove baš zbog toga - da slobodno pišemo o onome što nam se sviđa, a meni danas ovo okolo naokolo baš leglo: 

Szép jó napot kívánok! tj. καλημέρα





Potrebni sastojci:


  • pakovanje kora za pitu
  • 50 g putera
  • pola kilograma jabuka
  • dve pomorandže
  • 100 g badema
  • cimet, šećer po ukusu (po našem su ukusu 4 kašike na ovoliko voća)
  • 50 g meda
  • prah šećer za posipanje

Malo sam promenila recept. Original traži pistaće, kojih nemam u kući, a da idem po njih mi je bilo preteško. A i nije ekonomično. Neki sledeći put možda... ovaj put sam kratko propržila i grubo samlela bademe, pa sam ih ređala između kora. To je caka koju sam pokupila iz jednog drugog grčkog receptaσπανακόπιτα. Tako bademi ostanu krckavi između kora, jer kad se stave u fil umeju da ovlaže.




Jabuke se iseku na kockice, ne treba ih sitno seckati. Pomorandže isto, pa se voće pospe cimetom. Ne treba odmah šećeriti, već pred samo ređanje na kore, da ne puste sok pre vremena.

Prva se kora premaže rastopljenim puterom, pospe sa malo prezle i četvrtinom badema, po celoj površini, pa se prekrije drugom korom. Ona se isto premaže puterom i na jedan se kraj stavi voće, pa se uvije savijača.



Pre pečenja se savijača premaže medom. Peče se u rerni zagrejanoj na 180°C, oko pola sata. Dobro bi bilo pokriti savijaču peki papirom ili folijom, da ne zagori med na njoj.



U junu 2017. je tema kuvarigrice Ajme koliko nas je... Tako ovaj recept šaljem Dženiti, koja piše blog Kašika ljubavi, koja nam je ovomesečna domaćica.







Piše u originalnom receptu da treba i jedno jaje. Mislim da je to greška. meni nije trebalo. Pravila sam pitu za nas dve i Zoricu koja nam je svratila na kafu i priču - i pola mere je bilo više nego dovoljno da se nas tri zasladimo i još da ostane i za večernje nedeljno slađenje uz neki dobar film.

Ovaj recept šaljem Milici, autorki bloga Menus plaisiris, jer je domaćica ovomesečne kuvarigrice Ajme koliko nas je... sa temom: pomorandže.


2 comments:

  1. Ovo nije grcko, podseca mi kako pravimo strudel ali strudel je iz Austrije.

    ReplyDelete
  2. E pa drago mi je da ste decu vodili na selo. Za razliku od gradske dece naša seoska deca se uzbude kad prodje našim putem autobus :) A iz pite ti sija grčko sunce. Aj odoh da vidim šta zakuvavaš cvetno na tom drugom blogu

    ReplyDelete