Saturday, December 9, 2017

peanut butter swirl banana bread


Peanut butter and banana is a match made in heaven. 
Kažu da je ovo tvrdio i Elvis Prisli. Ko bi znao... Znam samo da je ovaj kolač savršeno jednostavan, divno mirisni banana bread sa belim čokoladnim kapljicama i kikiriki puterom iz domaće izrade - novo ruho starog, a savršenog recepta - odličan, ali baš odličan.







I moje najmlađe dete je sad obavezno da ima ličnu kartu... Neki dan, kad je mladi kolega sa posla dobio ćerku, izgovorila sam kako mi se čini da sam moje tri Milice juče iznela iz porodilišta. Znam da mi moje mlade kolege nisu poverovale. Isto tako znam da će shvatiti za dvadesetak godina o čemu sam pričala. 







I ove godine je rođendanska želja da kolač bude što jednostavniji, dakle bez ikakvih kerefeka tipa cvekle, tikvica, paradajza, sira i sličnih sastojaka ( A ja sam baš nabavila silu takvih recepata i jedva čekam da ih isprobam.)... Drugari koji dolaze ne vole eksperimente, vole obične kolače. Ovo je prva godina u kojoj nije traženo ni da pravim Duntless tortu. Zapravo, eksplicitno je tražila banana bread - onaj najjednostavniji. Istina, baš ga dugo nisam pravila. Otkako sam počela Cake Keeper Cakes projekat, već poznati kolači nikako da dođu na red. Nisam ni sad odolela, napravila sam mali dodatak već toliko puta isprobanom receptu. Konačno i kod nas mogu da se kupe čokoladne kapljice - čak u četiri ukusa ( crna i bela čokolada, pomorandža i jagoda), pa sam stavila malo belih kapljica i, na zahtev slavljenice, malo kikiriki putera kojeg je ona sama napravila.




Potrebni sastojci:

  • tri trule banane
  • 1/3 šolje(80 g)rastopljenog putera
  • 1 šolja, ili manje šećera
  • 1 jaje
  • 1 kafena kačičica ekstrakta vanile
  • 1 kafena kašičica sode bikarbone
  • prstohvat soli
  • 1 i po šolja brašna
  • trećina šolje belih čokoladnih kapljica
  • trećina šolje kikiriki putera 
  • nešto čokolade i putera za glazuru
  • šaka blanširanog kikirikija za ukras



Banane se izgnječe, jaje umuti, i sve ostalo se smućka sa njima.

Odvoji se jedna četvrtina, može i manje, smese i pomeša sa kikiriki puterom.

U ostatak smese se umešaju čokoladne kapljice. Pola smese sa čokoladnim kapljicama se preruči u podmazan i pobrašnjavljen kalup za kuglof. Preko te polovine se izlije smesa sa kikiriki puterom, a preko nje ostatak smese sa čokoladom. Onda se samo prođe nožem kroz smesu da se sve pomalo promeša.

Peče se na 175°C oko sat vremena.

Kolač sam premazala mešavinom istopljene čokolade za kuvanje i putera i posula seckanim kikirikijem.












2 comments:

  1. Odlicni sastojci, kikiriki puter i banana odlicno idu ruku pod ruku zajedno... srecan rodjendan slavljenici!:)))

    ReplyDelete
  2. Hvala za rođendansku čestitku - nije šala, punih 16!

    ReplyDelete